اخبار روزاسلایدرجامعه و اقتصاد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تاکید کرد: برخورد جدی با حفاری های غیر مجاز در حریم راههای مازندران

ارمون آنلاین به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است ، اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

جهانیان بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه های استان تاکید کرد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم، ایمنی راه های مازندران را به خطر می اندازد.

وی ضمن تاکید بر ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های این استان عنوان نمود: سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی و در سال گذشته ۵۳۰ مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۱۳۶۲مورد اخطار و ۸۳۰ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها ۱۸ مورد تجمع دسترسی ها صادر و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون شد.

وی با اظهار این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد ، اظهار داشت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

گفتنی است به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا مینماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

زهرا اسلامی

نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۱ مجله «اَرمون» با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و محور توجه به حوزه‌های گردشگری و خانواده با همکاری تعدادی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای استان مازندران کار خود را آغاز کرد. «اَرمون» در زبان مازندرانی به معنای «آرزو» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا