انتشار کتاب “تاثیرات رسانههای اجتماعی”
کتاب “تاثیرات رسانههای اجتماعی” نوشتۀ سیدمحمدرضا حسینی علیآباد به همت انتشارات آرویننگار منتشر شده است.
ارمون آنلاین: دکتر سید محمدرضا حسینی علیآباد کتابی با عنوان تاثیرات رسانههای اجتماعی را به رشته تحریر در آورد. این کتاب به همت انتشارات آروین نگار چاپ و توزیع شده است.
وی عنوان کرد: امروزه شبکههای اجتماعی، بخش مهمی از جامعه مدرن را تشکیل می دهند. شبکههای اجتماعی، نقش پررنگی در دنیای امروز دارند که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. تاثیر این شبکهها بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد و در سطح کشورها و بینالملل، قابل مشاهده است و به همین دلیل، در حال گسترش هستند و در آینده، به مراتب نقش بیشتر و مهمتری را در زندگی بازی خواهند کرد.
وی افزود: با پیشرفت فناوری و گسترش روزافزون رسانه های اجتماعی، نحوه برقراری و حفظ روابط انسانی در جامعه تحت تاثیر فراوانی قرار گرفته است.
انتشار اطلاعات شخصی در فضای عمومی می تواند به کاهش اعتماد و صداقت و استفاده ناشایست از رسانه های اجتماعی ممکن است به بروز کنش های آنتی اجتماعی و بحران های روانی در افراد منجر شود.
در این کتاب، تاثیرات رسانههای اجتماعی بر جوانان، خانواده ها، روابط کاری ، سلامت روان ، اقتصاد و تعاملات اجتماعی و رشد و تولید و …، بررسی شده است.
حسینی علیآباد در پایان گفت: امید است این کتاب گامی باشد برای توجه بیشتر به تاثیرات دوگانه (مثبت و منفی) رسانههای اجتماعی، تا در این راستا با استفاده از فرصتها و کاهش تهدیدهای این ابزار ارتباطی رو به گسترش و تحول؛ اندیشمندان و سیاستگذاران دست در دست هم راهگشا باشند برای زندگی توام با آرامش در کنار رسانههای اجتماعی برای تمامی اقشار جامعه.
یادآور میشود؛ از سوابق این نویسنده در حوزه رسانه و مطبوعات می توان به خبرنگاری دهها خبرگزاری، دبیری پایگاههای خبری، مدیرمسئولی پایگاههای خبری کلام قلم و کلام ماندگار اشاره کرد. همچنین وی کارگاه و دورههای متعدد در حوزه رسانه و خبرنگاری و روزنامهنگاری با همکاری انجمنها، موسسات، دانشگاهها و خبرگزاریها برگزار نموده است.
وی در کارنامه مطبوعاتی خود ، مشاور رسانهای دهها موسسه و سازمان و شرکت را دارد. پیش از نگارش کتاب تاثیرات رسانههای اجتماعی، در سال ۱۳۹۹ نیز کتابی تحت عنوان “هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست” را به نگارش درآورد که توسط انتشارات بینالمللی عطران منتشر شد.