- 12645
- ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۵:۱۹
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اصل عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین، گفت: توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته اولویت آموزش و پرورش مازندران است.
ارمون آنلاین به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در گردهمایی همکاران آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه با بیان اینکه نگاه و اولویت ما توجه به مناطق محروم است، افزود: وظیفه آموزش و پرورش این است که به چنین مناطقی توجه کرده و رسیدگی به نیازهای دانشآموزان این مناطق را در رأس امور قرار دهد.
وی با بیان اینکه خدمت به محرومین بالاترین عبادت است، ابراز کرد: معلمان مناطق محروم که با شرایط دشوار به آیندهسازان کشور خدمات آموزشی ارائه میدهند قابل تقدیرند. فراهم کردن زمینه برای بسط و توسعه همه فرصتهای آموزشی برای تمامی دانشآموزان از جمله مهمترین اولویتهای ما به شمار میآید.
این مسئول با بیان اینکه عدالت آموزشی بحث استراتژیک براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: سند تحول توجه به عدالت آموزشی را برای تربیت دانشآموزانی در تراز جمهوری اسلامی ضرورت میداند. این سند براساس فرهنگ اسلامی و ایرانی تنظیم شده و معلمان طلایه داران اجرای آن در مدارس هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آموزش مجازی را بستری برای ارتقاء عدالت آموزشی ذکر کرده و گفت: باید نوعی انقلاب آموزشی را در این زمینه تجربه میکردیم که این اتفاق در فرصت ۳ ماه اخیر با شیوع ویروس کرونا رقم خورد. درست است که کرونا تهدیدی برای بخشهای مختلف محسوب شد اما فرصتی برای نهادینه شدن عدالت آموزشی شد.
سعدی پور سامانه شاد را از جمله پروژههای بزرگ آموزش مجازی دانسته و خاطرنشان کرد: بستر سامانه شاد جذاب، امن، سالم و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانشآموزان طراحی شده و فضای سازندهای میان معلم و دانشآموز به وجود میآورد که میتواند تا حد زیادی خلاء آموزش حضوری را جبران کند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان سرانه به ۶ مدرسه شبانهروزی منطقه چهاردانگه خبر داد.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش استان